پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر(EQ)

دسته بندي : علوم اجتماعی

توضیحات:

دانلود پرسشنامه با موضوع باورهای معرفت شناختی شومر(EQ)،
در قالب doc و در 7 صفحه، قابل ویرایش.

 

 

توضیحات:

این پرسشنامه ابتدا درسال 1990 به منظور بررسی باور های معرفت شناختی دانشجویان تعلیم شد وسپس در سال 1992 پس از تجدید نظرهایی که در آن به عمل آمد برای بررسی باور های معرفت شناختی دانش آموزان دبیرستانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.
 شومر (1990) پرسشنامه 63 سؤالی خود را برای سنجش پنج مؤلفه معرفت شناختی پیشنهادی اش معرفی کرد. از این پنج مؤلفه معرفت شناختی، سه مؤلفه به خود دانش (ساختار، قطعیت و منبع) و دو مؤلفه دیگر (کنترل و سرعت) به اکتساب دانش مربوط می شود. شومر برای هر یک از این مؤلفه ها یک مجموعه سؤال تهیه کرد که در 12 بعد گروه بندی می شوند. برخی از مؤلفه ها معرفت شناختی به یک بعد و برخی دیگر به دو یا سه بعد اشاره دارند. تمام گویه ها در یک مقیاس پنج درجه ای طیف لیکرت که از کاملاً مخالفم (یک) تا کاملا موافقم (5) رتبه بندی می شود.
 این پرسشنامه شامل 5 مؤلفه و ابعادی به شرح زیر است:
-     ساده بودن دانش شامل: به دنبال یک پاسخ بودن «11 گویه» و اجتناب از وحدت بخشیدن به اطلاعات «8 گویه».
-    قطعیت دانش شامل: اجتناب از ابهام «5 گویه» و  علم قطعی است «6 گویه».
-    منبع دانش شامل: اتکا به مراجع علمی «4 گویه» و عدم انتقاد از مراجع علمی «6 گویه».
-    توانایی ذاتی در یادگیری شامل: توانایی یادگیری ذاتی است «4 گویه»، روش یادگیری آموختنی نیست «5گویه»  و موفقیت ربطی به کار زیاد ندارد «4 گویه».
-    یادگیری سریع شامل: یادگیری در اولین تلاش اتفاق می افتد «3 گویه»، یادگیری سریع و آنی است «5 گویه» و تلاش مداوم اتلاف وقت است «2 گویه».

مؤلفه ها    ابعاد    گویه ها
ساده بودن دانش    به دنبال یک پاسخ بودن    2-11-16-17-19-22-23-33-56-58-59
    اجتناب از وحدت بخشیدن به اطلاعات    3-14-18-35-37-38-54-63
قطعیت دانش    اجتناب از ابهام    9-27-41-42-44
    علم قطعی است    12-21-30-34-48-61
منبع دانش    اتکا به مراجع علمی     1-5-36-40
    عدم انتقاد از مراجع علمی    6-7-13-31-45-46
توانایی ذاتی در یادگیری    توانایی یادگیری ذاتی است     8-47-55-57
    روش یادگیری آموختنی نیست     4-15-25-28-62
    موفقیت ربطی به کار زیاد ندارد    26-32-43-49
یادگیری سریع    یادگیری در اولین تلاش اتفاق می‌‌‌افتند     20-24-52
    یادگیری سریع و آنی است     10-29-39-50-60
    تلاش مداوم اتلاف وقت است    51-53

و . . .


دسته بندی: علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 469 مشاهده

کد فایل:44797

انتشار در:۱۴۰۰/۳/۱۷

حجم فایل ها:144.5 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 25,000 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط